tisdag 18 november 2014

Français 9AB: Phrases à répéter

1. Vad gör ni?
2. Vi spelar fotboll, vill du också spela?
3. Nej, jag gillar inte fotboll.
4. Har du varit i USA?
5. Ja, jag var i New York på sommarlovet med min kusin Emma och hennes familj.
6. Vad äter du till frukost?
7. Oftast äter jag en macka och dricker en kopp kaffe med mjölk.
8. Jag älskar att resa och jag drömmer om att åka till Ryssland.
9. Jag letar efter ett par mörkblå byxor, kan Ni hjälpa mig?
10. Vilken storlek har Ni? Medium. Varsågod, prova de här!
11. Har du sett min bror? Ja, han var här för tio minuter sedan (…il y a dix minutes).
12. Är det kallt? Ja, det regnar och det är bara 4 grader ute.
13. Var har du köpt din kjol? Jag har köpt den på H&M.
14. Vad kostar den? Den kostar 22 euro.
15. Vad gör dina föräldrar?
16.  Mina föräldrar jobbar i Paris. Mamma är läkare och pappa är tandläkare.
17. Vad gjorde du i helgen?
18. Jag shoppade och sedan gick jag på bio med mina kompisar.
19. Okej, vilken film såg ni?
20. Vi såg Annabelle. Vad är det för typ av film? Det är en skräckfilm (…un film d'horreur).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar