tisdag 5 februari 2013

Homework in Josefin's group

Hi 7a,

You have to prepare next week's role! On this link you can find the instructions for all roles. Make sure you understand what you are supposed to do. Ask me or one of your group members for help if you don't. 

Good luck /Josefin


Homework week 7

Listen and read the text "First Day of School" till the word wastebasket on p. 63.
Learn the following words:

silence-tystnad
frightened-rädd
hall-korridor
despise-förakta

principal-rektor
try out-pröva
grade-årskurs
proud-stolt

carefully-noggrant
blush-rodna
sullen-sur
until-tills
amazed-förvånad

store-affär
package-paket
yard-(skol)gård

See exercise 7 on page 64. Write about your firs school memory. Maximum 100 words. (Skriv om ditt första skolminne, högst 100 ord.


Centralperspektiv

Centralperspektiv!

Se filmen, flera gånger om det behövs! Använd den som stöd när och om ni fastnar!

http://www.youtube.com/watch?v=HVm9i24umsE

Försök göra en ritning över ert eget rum med så många detaljer som möjligt!

Instuderingsfrågor



  1. Vad är motsatsen till surt?
  2. Hur kan du visa det med ett experiment?
  3. Vad menas med neutralisation?
  4. Ge exempel på vad vi använder för syror i hemmet/livsmedel.
  5. Vad är en indikator?
  6. Ge exempel på olika sorters indikatorer och vilka färger de har i olika pH-värden.
  7. Beskriv pH-skalan.
  8. Ange namn, kemisk formel, egenskaper och vad de används till, för tre starka syror.
  9. Ange namn, kemisk formel, egenskaper och vad de används till, för två starka baser.
  10. Ge exempel på svaga syror och vad de används till.
  11. Vilken jon är speciell för syror?
  12. Vilken jon är speciell för baser?

  1. Vad är en jon och hur bildas den?
  2. Vad är skillnaden mellan en svag syra och en stark syra?
  3. Vad är skillnaden mellan en utspädd syra och en koncentrerad syra?
  4. Förklara laborationen där du neutraliserar saltsyra med natriumhydroxid. 
  5. Vad är det som bildas när du blandar en syra och en bas?
  6. Visa vad som händer med kemiska formler.
  7. Vad är en buffert och ge exempel på när en sådan används.
  8. Vad menas med en oädel metall? 
  9. Ge exempel på oädla metaller.
  10. Ge exempel på en ädel metall.
  11. Vad bildas när du lägger magnesium i saltsyra?
  12. Hur kan du kontrollera vilken gas som bildas?
  13. Berätta om någon av de senast upptäckta syrorna?

måndag 4 februari 2013

Läxa till fredag v. 6

Mache Aufgabe I im Övningsbuch Seite 47 und lerne diese Vokabeln bis Freitag:

um halb sieben - halv sju

um Viertel vor acht - kvart i åtta

um zwanzig nach zwölf - tjugo över tolv

ich esse Frühstück - jag äter frukost

ich gehe zur Schule - jag går till skolan

ich gehe nach Hause - jag går hem

ich mache Hausaufgaben - jag gör läxor

am 1. Tag/ am ersten Tag - första dagen

am 2. Tag/ am zweiten Tag - andra dagen

am 3. Tag/ am dritten Tag - tredje dagen

am Morgen - på morgonen

am Nachmittag - på eftermiddag

am Abend - på kvällen

am Montag - på måndag

im Februar - i februari

das Wetter - vädret

die Reise - resan

ich besuche dich - jag hälsar på dig, jag besöker dig

ich fahre - jag kör/ jag åker

Vill du plugga på glosorna prova denna länk här.

Inlämning av version 1 om din släkt.

Nu på fredag ska den första versionen av din text om din släkt lämnas in.
Du får under vecka 6 reda på vem du ska skicka ditt arbete till.
Två av dina kamrater kommer att skicka sina texter till dig och din uppgift är att ge
skriftlig respons på deras texter. Responsen ska vara klar och skickad tillbaka senast måndag 11/2.
Denna tid måste hållas så att skribenten har möjlighet att ändra sitt text fram till den 15/2 då den slutgiltiga versionen mailas till mig på jara74@utb.lund.se.

MVH
Jan

fredag 1 februari 2013

Homework in Josefin's and Camilla's groups

Hi 7a and 7b,

Homework for next Tuesday is to read 1/3 of your book and prepare your role for the book circle.

The roles are:

Discussion leader and illustrator:
It is your job to be in control of the discussion, and you decide when each member of the group gets the time to report his or her task. You should always start by making everyone feel welcome to the meeting. You go through each member’s role and let them all know in which order you think they should report the task. After this is done you ask the group questions about what you all have read so far. When you create the questions you must base them on the different hats, one question from the yellow hat and one from the green hats perspective and so on. Make sure you have at least one question from each hat. After everyone has presented their assignment you end the group discussion and thank everyone for the nice discussion.
You will also hand in some kind of drawing/picture of something you found interesting in those pages you have written so far in the book. You can make it on paper or you can do something on the computer, it is up to you to find a creative way to do the assignment. You need to either post it on the blog or hand it in to your teacher.
Summarizer and character tracer:
This person should write a summary of what has happened in the story, in those pages you have read for each week, and be able to retell it to the group. Your text should be at least 150 words. You must also be prepared to answer questions; if there will be any after your summary.
As the character tracer you should, in your own words, describe a character from the book. Give examples on how you think he or she is as a person, perhaps nice or horrible. You need to tell why you think that. To prove your point you need to describe him or her with the use from an episode in the book where the characters personality is displayed, either in personality or in the way he or she acts. Is it possible to find some connecting things between yourself and the character? If so write about this connection and if not explain why you think not. This text should be at least 150 words. You should retell your findings during the group discussion.
Creative connector and wordfinder:
This time you need to find something in the text where you can find a connection between the story and something from real life, and write it down. This means you can get a scene from the book and tell about it and then tell something from real life which is similar to this scene.Then write why you think they could be connected to each other. You need to write at least 150 words in this text. You should retell it during the discussion in the group.
As a wordfinder you should look for difficult words in the text and translate them into Swedish, and with these words you make a wordlists. You need to find at least 20 words. With the use of 10 of those words you should write down your own sentences where you put them in, in order to make them more understandable. You can not take the sentences in the book, you must create new ones. Finally you should create some kind of wordgame where you use the words you have found in the book.

Good luck /Josefin and Camilla